Volleybal, Stakamahachi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Volleybal, Stakamahachi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Volleybal, Stakamahachi

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 September 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Er zijn alweer bijna 4 weken voorbij en er is een hoop gebeurd..

Tijdens de tweede week van stage had ik het met m'n stagebegeleider over wat ik in Nederland deed aan sport, dus ik vertelde dat ik een tijdje volleybal heb gespeeld, waarop ze meteen reageerde dat een vriendin van haar dat ook doet en dat ze anders wel even kon vragen of ik ook mocht komen.. Die middag na stage zijn we maar meteen opzoek gegaan naar kniebeschermers, maar met mijn gevoel voor richtingsvermogen is het uiteindelijk niet gelukt. Dinsdagavond stond ik dus zonder kniebeschermers in een gymzaal die even groot is als een volleybalveld zonder airco of waaiers maar met een heleboel Papiaments sprekende en volleybal spelende Antilliaanse meiden. Maar het is nu wel officieel, ik speel volleybal bij Stakamahachi!

Vorige week heb ik een ochtend meegelopen in Habaai, een verpleeghuis/verzorgingshuis. Zij hebben daar geen ergotherapeut, dus was het interessant om te zien hoe zij de werkzaamheden van een ergotherapeut oppakken. Tijdens de rondleiding heb ik m'n ogen uitgekeken, in Nederland zijn we maar verwend.. Bewoners rijden in oude rolstoelen, als je 92 jaar ben krijg je geen nieuwe rolstoel meer vergoed omdat je dan waarschijnlijk niet meer lang leeft.. Verder komen er wel eens donaties vanuit Nederland, bedden, dekens, rolstoelen die ze in Nederland niet meer gebruiken..

Na een gezellig full moon feestje op Kokomobeach vrijdag, moesten Agnes en ik er zaterdagochtend op tijd weer uit om Pro Kuido te vertegenwoordigen bij een stent tijdens een familiedag van een verpleeghuis op Curaçao. Op google maps had ik Curaçao museum ingetypt, daar zou de open dag plaats vinden. Ik had snel foto's van de route gemaakt, die we goed konden volgen. Op gegeven moment stonden we netjes op tijd op de plek waar het zou moeten zijn. We konden het museum nog niet meteen vinden dus vroegen we het aan twee voorbijgangers met een kaart van de stad. Samen zochten we het Curaçao museum op... blijkt het aan de andere kant van de stad te zitten... Otrabanda! Dachten we zo goed op tijd te zijn, moesten we alsnog haasten, thanks to google maps. Een kwartier te laat kwamen we aan op de echte plaats van bestemming, tot onze verbazing was iedereen nog rustig aan het opbouwen.. Het Antilliaans half uurtje, dat waren we vergeten..

Vanochtend was ik met Judy op zoek geweest naar wat kledingwinkels, maar van teamgenootjes van volleybal begrijp ik dat er daarin niet heel veel keuze is, zoals in Nederland. Om echt te winkelen gaan ze wel is naar Nederland of Miami.. dat wordt nog even sparen dus. (:

Nou,
- Kakkerlakken komen toch binnen, er zat er al een in de keuken
- Er is hier gewoon een AH voor als je heimwee hebt naar Nederland
- Leguanen bijten dus niet, maar slaan wel met hun staart..
- Gordon is op het eiland, voor de gay pride
- Verder gaat het heel goed, de stranden in het weekend zijn heerlijk en ik heb gezellige mensen op me heen, maar ik mis jullie!

Liefs!


  • 27 September 2013 - 22:41

    Marijn:

    Super leuk om te lezen, geniet er van en nog heeel veel plezier.
    Xxxx

  • 28 September 2013 - 00:29

    Jet:

    Klinkt weer heerlijk Moonie, ik ben stiekem nog steeds jaloers!
    Laat ze daar op Curaçao maar eens zien hoe je een potje moet volleyballen. Een beetje zoals we op duinrell doen bijvoorbeeld.. Topniveau al zeg ik het zelf!
    Doe Gordon de groeten, ghehe

    Liefsssssssssssss

  • 28 September 2013 - 10:30

    Marja De Wit:

    Je hoeft ons niet lang te missen, nog een paar weekjes, we hebben er zin in.
    Leuk verhaal. Geniet van je tijd daar het vliegt voorbij.liefs marja

  • 28 September 2013 - 13:56

    Lida:

    Klink super allemaal, geniet ervan, voor je het weet ben je weer thuis! Liefs Lida

  • 30 September 2013 - 19:50

    Helma:

    Ja dit is leuk om te lezen fijn dat je daar de tijd voor kan vinden/maken.
    En wat Marja zegt we zijn er bijna!!!!!xxxxx Helma

  • 13 Oktober 2013 - 19:59

    Marijke:

    Leuk om zo van je te horen! Succes met alles en geniet er ook van. Liefs, Marijke

  • 14 Oktober 2013 - 12:52

    Nicolien:

    Onwijs leuk om jouw belevenissen zo te kunnen volgen Manon! Nog heel veel plezier de komende tijd!!
    Nicolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao!

Stagelopen

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Stage GEHAALD!

24 December 2013

Varkensoren & Broekplassen

18 November 2013

2,5 voorbij, 2,5 te gaan

29 Oktober 2013

Bonaire, Bonaire

14 Oktober 2013

4 weken in 2 weken
Manon

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 972
Totaal aantal bezoekers 10341

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Curacao!

Landen bezocht: