Eerste dagen op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Eerste dagen op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op Curacao!

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 September 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Eindelijk ben ik dan echt op Curaçao, ik zal jullie kort wat bijpraten..

Dinsdag kwam ik na 13 uur vliegen aan op Curaçao, door de taxi ben ik naar het studentenhuis gebracht. Daar aangekomen stond de huisbaas al op me te wachten. Ik kreeg een rondleiding door het huis en daarna was het meteen al tijd voor een biertje, daarna reden we nog een rondje over het eiland om wat indrukken te krijgen. 's Avonds was het tijd om alle huisgenootjes te leren kennen, in totaal zijn we met 12.

Woensdagochtend begon ik meteen met stage. Samen met Agnes zijn we opzoek gegaan naar Pro Kuido. Net toen we op punt stonden om weg te gaan hing ik met m'n haar in de vliegenvanger, zo'n plakstrip, voor de tweede keer in een paar dagen.. en dat plak krijg niet zomaar uit je haar en van je handen. Dus, uiteindelijk zaten we dan toch in onze mooie gouden auto en crosste we wat tussen dat verkeer, dat te pas en te on pas toetert.

Op stage aangekomen werden we met open armen ontvangen. Doordat de verzekeringen weinig tot niks meer uitkeren zijn er op het moment weinig aanvragen voor bijvoorbeeld speciale rolstoelen. Het is nog een beetje afwachten wat er komen gaat hoe het verder zal lopen. Verder worden we overal mee naar toe genomen om zoveel mogelijk te zien. Zo ook afgelopen donderdag, er is een stichting die bezig is met het organiseren van een concert voor gehandicapten jongeren, omdat zij vaak niet naar gewone concerten kunnen. Denk bijvoorbeeld aan een trap bij de ingang, drempels of geen invalide toilet. Onze stage plek heeft aangeboden om samen met de stichting te kijken welke zaal geschikt is om het concert in te geven. Om ons zo goed mogelijk te verplaatsten in de wereld van een rolstoelrijder ben ik in de rolstoel gaan zitten terwijl we het World Trade Center Curaçao bezochten. We liepen tegen veel obstakels aan waaronder een trap waar we niet omheen konden, dus werd ik met rolstoel en al door de bewakers van de trap getild en lager weer omhoog. Het is wel duidelijk dat Curaçao daarmee nog een heel stuk achterloopt op Nederland. Gehandicapten mensen worden hier wat weggestopt.
Na zo'n leerzame en leuke stagedag nemen we een duik in het zwembad om een beetje af te koelen!

Vrijdag hadden we vrij, toen zijn we met de auto naar Playa Lagun geweest, een heel mooi strand op Westpunt van Curaçao. Een hele blauwe zee, veel leguanen, warme zon, en mooie vissen. Zeker voor herhaling vatbaar! 's Avonds hebben we genoten van Wet en Wild, waar ik me verbaasde over alle Nederlandse studenten die er op het eiland zijn voor stage of werk. Wij zijn duidelijk niet de enige..

Vanochtend zijn we met z'n alle uit eten geweest bij de Marshe Bieu waar een aantal gezinnen typisch Antilliaans voor je koken, hierna hebben we Willemstad bekeken met de pontjesbrug en de handelskade, die ik eerst niet eens herkende, op plaatjes lijkt die nog mooier..

EN:
- Ik ben nog geen een kakkerlak binnen tegengekomen!
- Als je wil tanken geef je van tevoren geld en voor dat bedrag krijg je benzine.
- De douche heeft alleen een koude kraan, maar koud is de kraan hier nooit.
- Leguanen zijn vegetarisch, dus hoef je er niet bang voor te zijn.
- En de vissen onder water doen gelukkig ook niks.
- We kunnen wel skypen: manonvanrijn

Tot snel!
Liefs Manon


  • 08 September 2013 - 08:00

    Marieke:

    Ziet er goed uit Manon! Veel plezier daar en succes met je stage!!!

  • 08 September 2013 - 09:36

    Michelle:

    Erg leuk om te lezen, manon! Veel plezier en succes!
    Doe je de groetjes aan juud?
    xxxx

  • 08 September 2013 - 11:06

    Marijn:

    Hee!!
    Super vet dat je daar je stage kan doen.
    Leuk om je verhaal te lezen! Nog heeeel veel plezier daar!
    Xxx Marijn

  • 08 September 2013 - 12:03

    Marijke:

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven Manon! Heel goede tijd toegewenst en groetjes van ons viertjes xxxx

  • 09 September 2013 - 18:09

    Wietske:

    heee manonnie!

    Leuk om te lezen!! geniet van het mooie curacao en ik ben heel benieuwd naar je verhalen.
    Ergo in amsterdam bevalt tot nu toe heel goed! :)

    xxxxxxxx

  • 09 September 2013 - 21:56

    Marjolein:

    Ha Manon,

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Wat jammer weer, dat ik toch ook niet in Curaçao zit. (Maar dat maak ik wel een keer goed met mijzelf, haha!)

    Geniet er van, en heel veel plezier toe gewenst!

    Veel liefs,
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao!

Stagelopen

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Stage GEHAALD!

24 December 2013

Varkensoren & Broekplassen

18 November 2013

2,5 voorbij, 2,5 te gaan

29 Oktober 2013

Bonaire, Bonaire

14 Oktober 2013

4 weken in 2 weken
Manon

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 10345

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Curacao!

Landen bezocht: