2,5 voorbij, 2,5 te gaan - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu 2,5 voorbij, 2,5 te gaan - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

2,5 voorbij, 2,5 te gaan

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn er alweer 3 weken voorbij. Nodig tijd om jullie weer op de hoogte te brengen. Ik ben nu precies op de helft, nog 2,5 maanden te gaan voordat ik op Schiphol land.
Op stage heb ik afgelopen week mijn tussenbeoordeling gehad en dat was positief, nu heb ik weer nieuwe punten om de komende tijd aan te werken.

Op 31 oktober kwam er een vliegtuig uit Nederland met visite voor mij, moeders en drie lieve, gekke tantes. Wat hebben we een heerlijk week gehad, bijna teveel om op te noemen, maar ik zal een poging wagen:
Ik heb ze kennis laten maken met m'n stageplek, mijn huis laten zien + bewaker en de buurt, Willemstad verkent, Leguanen op de foto gezet, elke avond een zonsondergang op een andere plek, gegeten bij Lennart op playa Forti, happy hours, film aan het strand, wijntjes op ons terras, veel vis gegeten en gezien, kennis laten maken met het regenseizoen..., met schildpadden gezwommen, Shete Boka bewonderd, overal gesnorkeld waar het kon, m'n verjaardag gevierd, elke dag in het zwembad 's ochtend en 's avonds, koffietijd gehad, geklets, gelachen en...

Klein Curaçao, het onbewoonde eiland 10 km vanaf Curaçao en 3 vierkante kilometers groot. Het strand is hagelwit en de zee zwembadblauw. Schildpadden, dolfijnen en vliegende vissen kom je zomaar tegen.... Klinkt als een paradijsje, toch?
We hadden die dag een boottrip all inclusieve (lees, drankjes inbegrepen). Na het middageten werden er dan ook walvissen en zeehonden gespot. Terwijl ik bijna zeker wist dat die daar niet voor konden komen...

Na een heerlijke week was het tijd om afscheid te nemen, hier kon ik gelukkig niet te lang bij stil staan want het weekend lag alweer voor de deur. Kane kwam zaterdag het gerestaureerde landhuis Brievegat openen met een optreden.
En om Kane niet meteen na het optreden te hoeven vergeten kregen Judy en ik zijn zweethanddoek en een T-shirt van de band, die natuurlijk nu met alle trots in onze kamer hangen!

Omdat er nog net niet genoeg visite is geweest kwam afgelopen zaterdag sinterklaas met al zijn pieten aan in Willemstad.
Maar er waren wel twee domme pieten geweest, zij waren per ongeluk vanaf Spanje op de boot naar Curaçao gestapt in plaats van naar Nederland.. Met de tien woorden die we Papiaments kunnen praten hebben we vooral veel gedanst en gelachen. Een heel avontuur om het mee te maken, met dat gekke warme weer..

En nog een update van de immigratiedienst, inmiddels zijn we alweer 2 keer langs geweest, we zouden een stempel op kunnen halen zonder daarvoor een nummertje te hoeven trekken. Maar niks was wat het leek.. we hebben vervolgens 2,5 uur zitten wachten om uiteindelijk te horen te krijgen dat het nog niet klaar was en we een andere keer terug moeten komen.. Misschien is het geregeld voordat we weggaan.

Vandaag komen Koning Willem- Alexander en Koningin Maxima aan op Curaçao, in mijn volgende reisverslag zal ik jullie daar over vertellen!

Veel liefs,
Manon




  • 26 November 2013 - 21:15

    Helma:

    Hoi,manon wat een leuk verslag ik heb er weer van genoten!!
    Het was een topweek.

  • 02 December 2013 - 14:11

    Paula :

    Hee maanie! Zo leuk al die reisverslagen!
    Ik verheug me alweer op lekker met je te dansen in pleyn!
    Hele dikke kus en heel veel plezier nog daar en ik kijk uit naar je volgende reisverslag!
    xxxxx je halfzusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao!

Stagelopen

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Stage GEHAALD!

24 December 2013

Varkensoren & Broekplassen

18 November 2013

2,5 voorbij, 2,5 te gaan

29 Oktober 2013

Bonaire, Bonaire

14 Oktober 2013

4 weken in 2 weken
Manon

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 10335

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Curacao!

Landen bezocht: