4 weken in 2 weken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu 4 weken in 2 weken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

4 weken in 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Oktober 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Er is zoveel gebeurd er lijken wel 4 weken voorbij te zijn maar het zijn er maar 2..

Soms heb je wel is een dag dat niks meezit, hier op Curaçao heb ik die zo af en toe wel, bijvoorbeeld op drie oktober (nu kan dat nog komen omdat ik wist dat jullie allemaal feest in Leiden vierde en ik gewoon moest volleyballen).
Om je als stagiaire legaal op je stageplek te bevinden moet je een bepaalde verklaring aanvragen. Op internet was ik alle websites en forums afgegaan om te bekijken hoe dit in zijn werk ging. Donderdagochtenden stonden we al vroeg bij de politie op de stoep in Willemstad, vanaf daar werden we doorgestuurd naar het gebouw van de staat, vervolgens vertelde zij dat we in het pand verderop moesten zijn en omdat we nog niet genoeg hadden gelopen, verwezen zij ons weer naar een gebouw wat 20 minuten rijden is. Eenmaal daar aangekomen konden we onze ogen niet geloven.. wat een drukte. We kregen een nummer en mochten gaan zitten. Toevallig zaten we achter een Nederlands meisje. Ze vertelde dat ze om 8 uur een afspraak had, wat betekende dat ze er nu al anderhalf uur zat. Na ongeveer een half uur waren wij aan de beurt, bij het loket bleek dat dit alleen ging om het maken van een afspraak.. eind oktober mogen we terugkomen om de verklaring aan te vragen. Curaçao zou Curaçao niet zijn als het allemaal in een keer zou gebeuren.

De stagedag was ik verder doorgekomen, 's avonds moest ik trainen. Na de warming- up pakte ik een handdoek en op dat moment besefte ik me dat de autosleutels niet in mijn tas zaten. Terwijl ik naar de auto liep bedacht ik me dat ik de moter al eerder uitgezet had en de sleutel nog niet meteen uit het contact had gehaald. Toen ik bij de auto aankwam werd het duidelijk, de auto zat aan alle kanten op slot en de sleutel lag erin.... Ik besloot dat het beste was om een huisgenootje te bellen en te vragen of ze me na de training op wilde halen, maar.. ook dat zou niet lukken want m'n telefoon lag in de auto.. Uiteindelijk kende iemand een automonteur die langs wilde komen om de auto open te maken, happy me!

Dat weekend was er weinig tijd om niks te doen, want er was het revalidatiecongres geneeskunde in het Marriot hotel. Netjes gekleed met een blousje van Pro Kuido hebben we veel opgestoken van de verschillende sprekers uit Nederland, Sint- Maarten, Aruba en Curaçao.

Om zoveel mogelijk van ergotherapie op het eiland te zien ben ik met Judy en Agnes maandagochtend gaan kijken bij de Dolphin Acadamie, waar ze therapie met dolfijnen geven aan bijvoorbeeld kinderen met autisme.

Dinsdag in de pauze kwam ons stagebegeleider binnen en riep: 'Jullie hebben een lekke band!' Dat is pas onze eerste, het schijnt hier veel voor te komen door de slechte wegen met alle gaten en de warmte. Gelukkig wilde een van de monteurs van stage de band verwisselen. Om de band weer te laten plakken zijn we naar een lokale bandenplakservice geweest wat verstopt zit in een of ander straatje. En voor 9,50 gulden, dat is ongeveer 4,50 euro, was onze band geplakt en weer verwisseld!

Afgelopen weekend: Strand Cabana, kamer opruimen, wassen, Wet & Wild, kleine Knip, Zanzibar, Bermuda, boodschappen, zwembad, skypen en veel visite in het huis van huisgenootjes.

Veel liefs!


  • 14 Oktober 2013 - 08:01

    Marieke:

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog

  • 14 Oktober 2013 - 20:32

    Wilma:

    Jeetje Manon,dat klinkt allemaal goed daar aan de andere kant van de oceaan. Wat een leuke ( soms minder )bijzondere dingen maak je mee.
    Van die paradijselijke strandfoto's worden wij natuurlijk niet goed: het is gisteren hier niet droog geweest, met veel wind.
    Geniet nog lekker, Manon, ik blijf je volgen.

    Gr. Wilma ( en Aat ).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao!

Stagelopen

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

Stage GEHAALD!

24 December 2013

Varkensoren & Broekplassen

18 November 2013

2,5 voorbij, 2,5 te gaan

29 Oktober 2013

Bonaire, Bonaire

14 Oktober 2013

4 weken in 2 weken
Manon

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 10320

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 Januari 2014

Curacao!

Landen bezocht: